Sidebar Menu

  • Ελληνικός Τίτλος Ατιμασμένη Παρθένα
  • Πρωτότυπος Τίτλος Outrage
  • Έτος: 1950
  • Είδος: Μυθοπλασία
  • Χώρα: Η.Π.Α
  • Διάρκεια: 72’
  • Σκηνοθεσία: Ida Lupino
  • Σενάριο: Collier Young, Malvin Wald, Ida Lupino
  • Φωτογραφία: Archie Stout
  • Μοντάζ: Harvey Manger
  • Μουσική: Paul Sawtell
  • Ηθοποιοί: Mala Powers, Tod Andrews, Robert Clarke, Albert Mellen, Rita Lupino
  • Παραγωγή: Filmakers, RKO
  • Χρώμα: Ασπρόμαυρη
  • Ήχος: Με Ήχο
  • Φορμάτ: ProRes
  • Αποκατάσταση: Αποκαταστάθηκε, το 2020, σε 4Κ από τη Lobster Films, από μια κόπια αρνητικού νιτρικού φιλμ του Βρετανικού Ινστιτούτου Κινηματογράφου (BFI). Ο ήχος αποκαταστάθηκε από την εταιρία L.E. Diapason.
  • Προέλευση Κόπιας: Lobster Films

Ενότητα: Κυρίες, Στον Παράδεισο Τώρα

Η 20χρονη Αν Γουόλτον εργάζεται ως λογίστρια σε μια μικρή πόλη στα μεσο-δυτικά. Ο φίλος της Τζιμ παίρνει αύξηση και αποφασίζουν να παντρευτούν. Την επόμενη μέρα, η Αν, συμφωνεί να κάτσει μέχρι αργά στη δουλειά. Όταν φεύγει από το γραφείο, ο άντρας που έχει μια καντίνα εκεί κοντά την παρακολουθεί. Αυτή η δεύτερη ανεξάρτητη ταινία της Λουπίνο ασχολείται με το επίμαχο θέμα του βιασμού - με μοντέρνους χαρακτήρες του μεταπολεμικού, μετα-κλασικού κινηματογράφου, με αποξενωμένες φιγούρες και θύματα που αγωνίζονται να βρουν μια ταυτότητα σε μια κοινωνία που δεν καταλαβαίνει.


Ίντα Λουπίνο

Γεννημένη  στο Λονδίνο το 1918, κόρη των ηθοποιών Στάνλεϊ Λουπίνο και Κόνι Έμεραλντ, η Ίντα Λουπίνο ξεκίνησε την καριέρα της, πολύ νωρίς, όταν ήταν 13 ετών. Μετακόμισε στο Χόλιγουντ τη δεκαετία του 1930, όπου έπαιξε ρόλους για τους Γουίλιαμ Γουέλμαν, Ραούλ Γουόλς και Νίκολας Ρέι. Το 1948, ίδρυσε, με τον δεύτερο σύζυγό της, Κόλιερ Γιανγκ, την ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής Emerald Productions, η οποία, 2 χρόνια αργότερα, μετονομάστηκε σε Filmakers. Η Λουπίνο  είχε δηλώσει ότι στράφηκε στην ανεξάρτητη παραγωγή για να μπορεί να παράγει υψηλής ποιότητας ταινίες, με ανορθόδοξα και προκλητικά θέματα, αλλά με χαμηλό κόστος. Τη δεκαετία του 1960, η Λουπίνο ήταν ηθοποιός και σκηνοθέτις για την τηλεόραση. Σκηνοθέτησε, μεταξύ άλλων, επεισόδια της σειράς "Ο Χίτσκοκ Παρουσιάζει".


Για την ταινία
 
Η Άν κινηματογραφείται επανειλημμένα σαν να είναι στη φυλακή –στο πλαίσιο του κρεβατιού της, εν μέσω των αγροτικών μηχανημάτων όταν αγωνιά από τις ερωτήσεις της αστυνομίας για τον βιασμό της και από τον φράκτη, μετά την επίθεση του Μαρίνι– μέχρι να καταλήξει όντως πίσω από τα κάγκελα. Το “Ατιμασμένη Παρθένα”, εκτός από μελόδραμα, είναι επίσης μια ταινία  για την αναπροσαρμογή και ανασυγκρότηση της μεταπολεμικής αμερικανικής συνείδησης. Καταπιάνεται με τον προσωπικό πόνο και την απελπισία – κι είναι σε συνάφεια με τις θεματικές των ταινιών των Νίκολας Ρέι, Σάμουέλ Φούλερ, Ρόμπερτ Άλντριτς και Γουίλιαμ Γουίλερ. Ο τραυματικός βιασμός της Αν θεωρείται ως αποτέλεσμα της προηγούμενης ψυχολογικής διαταραχής και θυματοποίησης του βιαστή. [...] “Δεν έγραψα ποτέ απλούς ρόλους γυναικών, μου άρεσαν οι χαρακτήρες δυνατών γυναικών. Δεν εννοώ γυναίκες που ανδροφέρνουν, αλλά γυναίκες που έχουν ‘στομάχι’ και κότσια”, είχε δήλωσει η Ίντα Λούπινο.
 
- Ανέτ Κουν και Πάμελα Κουκ, “Ida Lupino, Queen of the B’s”, 1995.
 
* [Σ.τ.Ε] Ενώ η ορθή μετάφραση του τίτλου της ταινίας θα ήταν “Οργή” ή “Κατακραυγή”, διατηρούμε την απόδοση του τίτλου της πρώτης ελληνικής προβολής.

Παρακολουθήστε την ταινία online εδώ


Γραφεία

Κινηματογράφος

Member of

europa-cinemas-creative-europe