• Ελληνικός Τίτλος Επικίνδυνες Σχέσεις
  • Αγγλικός Τίτλος Dangerous Liaisons
  • Πρωτότυπος Τίτλος Les Liaisons Dangereuses
  • Έτος: 1959
  • Είδος: Μυθοπλασία
  • Χώρα: Γαλλία
  • Διάρκεια: 106'
  • Σκηνοθεσία: Roger Vadim
  • Σενάριο: Claude Brulé, Choderlos de Laclos, Roger Vadim, Roger Vailland
  • Φωτογραφία: Marcel Grignon
  • Μοντάζ: Victoria Mercanton
  • Μουσική: James Campbell, Duke Jordan, Thelonious Monk
  • Ηθοποιοί: Jeanne Moreau, Gérard Philippe, Annette Stroyberg, Madeleine Lambert, Boris Vian
  • Παραγωγή: Les Films Marceau-Cocinor
  • Χρώμα: Ασπρόμαυρη
  • Ήχος: Με Ήχο
  • Γλώσσα: Γαλλικά
  • Φορμάτ: Μη διαθέσιμη πληροφορία
  • Υπότιτλοι: Ελληνικά
  • Προέλευση Κόπιας: TF1

Η κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου επιστολικού μυθιστορήματος, του 1782, του Σοντερλό ντε Λακλό, από τον Ροζέ Βαντίμ, λόγω της λογοκρισίας και της κριτικής που υπέστη, αναδείχθηκε σε κάτι σαν θρύλο την εποχή που τελικά κυκλοφόρησε. Ο Βαντίμ προσάρμοσε προκλητικά το βιβλίο στο μποέμ Παρίσι της δεκαετίας του 1950, όπου οι πρωταγωνιστές Ζαν Μορό και Ζεράρ Φίλιπ ερμηνεύουν ένα ελευθεριάζον ζευγάρι που επιδίδεται κυνικά σε παιχνίδια αποπλάνησης, ηδονής και εξουσίας. Το φιλμικό σύμπαν της ταινίας ήταν απόλυτα ταιριαστό για τον συμπρωταγωνιστή Μπορίς Βιάν, όχι μόνο για τον ερωτισμό αλλά και για την τζαζ μουσική του Τελόνιους Μονκ και άλλων τζαζ βιρτουόζων. Στον θρύλο της ταινίας συνέβαλε επίσης τόσο ο πρόωρος θάνατος του Φιλίπ όσο και του Βιάν. Ο Βιάν ολοκλήρωσε την τελευταία του σκηνή στην ταινία λίγες εβδομάδες πριν από τον τραγικά πρόωρο θάνατό του από καρδιακή προσβολή. Κατά ειρωνικό τρόπο, όταν ρωτάται αν μπορεί να βρει την έξοδο απαντά “από καρδιά”.


Ροζέ Βαντίμ

Ο γάλλος σκηνοθέτης Ροζέ Βαντίμ (1928-2000) έγινε γνωστός τη δεκαετία του 1950 με ταινίες τέχνης που έγιναν δημοφιλείς στο ευρύτερο κοινό λόγω της αισθησιακότητάς τους και των όμορφων γυναικών ηθοποιών που έπαιξαν σε αυτές. Σκηνοθέτησε, μεταξύ άλλων, τις διαδοχικές συζύγους του στις ταινίες, “Και ο Θεός Έπλασε Την Γυναίκα” (1956) με την Μπριζίτ Μπαρντό, “Βίτσιο Και Αρετή” (1963) με την Κατρίν Ντενέβ και “Μπαρμπαρέλα” (1968) με την Τζέιν Φόντα. Θεωρείται προπομπός της γαλλικής Νουβέλ-Βαγκ.

Παρακολουθήστε την ταινία online εδώ


Γραφεία

Κινηματογράφος

Member of

europa-cinemas-creative-europe