Sidebar Menu

Η πτώση του οίκου των Άσερ

  • Ελληνικός Τίτλος Η πτώση του οίκου των Άσερ
  • Πρωτότυπος Τίτλος La chute de la maison Usher
  • Έτος: 1928
  • Είδος: Μυθοπλασία
  • Χώρα: Γαλλία
  • Διάρκεια: 63'
  • Σκηνοθεσία: Jean Epstein
  • Σενάριο: Jean Epstein, Luis Buñuel
  • Φωτογραφία: Georges Lucas, Jean Lucas
  • Μοντάζ: Jean Epstein
  • Ηθοποιοί: Jean Debucourt, Marguerite Gance, Charles Lamy, Fournez - Goffard, Luc Dartagnan
  • Παραγωγή: Films Jean Epstein
  • Χρώμα: Ασπρόμαυρη
  • Ήχος: Χωρίς Ήχο
  • Φορμάτ: Μη διαθέσιμη πληροφορία
  • Αποκατάσταση: Βασιλική Ταινιοθήκη του Βελγίου (Cinémathèque Royale de Belgique) και Γαλλική Ταινοθήκη (Cinémathèque française), σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Μπολόνια (Cineteca del Comune di Bologna), το Ολλανδικό Μουσείο Κινηματογράφου (Nederlands Filmmuseum) και το Εθνικό Αρχείο Εικόνας - Ήχου του Μοντεβιδέο (Archivo Nacional de la Imagen– Sodre, Montevideo).
  • Προέλευση Κόπιας: Cinémathèque française
Από Κυριακή, 12 Σεπ 2021 22:30 έως Δευτέρα, 13 Σεπ 2021 00:15
σε ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ 48, 104 35, ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, ΑΘΗΝΑ Κατηγορίες: Προβολές Ταινιοθήκης Ετικέτες: Εκδηλώσεις Ταινιοθήκης
Ελλάδα-Γαλλία: Κινηματογραφικές συναντήσεις

Ενότητα 1: Διάλογος μεταξύ Ταινιοθηκών: από τον Ανρί Λανγκλουά, τον Κλοντ Μπερί και τον Ζαν Ρους στον Κώστα Γαβρά

Βασισμένη στα διηγήματα του Έντγκαρ Άλαν Πόε «Το οβάλ πορτρέτο» και «Η πτώση του οίκου των Άσερ» και σε σενάριο του Λουί Μπουνιουέλ, η αριστουργηματική αυτή ταινία αποτελεί ένα σπάνιο παράδειγμα για το πώς ο Επστάιν αξιοποίησε τις τότε γνωστές κινηματογραφικές τεχνικές για τη δημιουργία μιας στοιχειωμένης αλλά ταυτόχρονα ονειρικής ατμόσφαιρας. Ο Άλαν επισκέπτεται την έπαυλη των Άσερ. Ο Άσερ ζωγραφίζει τη φιλάσθενη σύζυγό του, η οποία μετά από λίγο πεθαίνει. Αρνείται να δεχτεί το θάνατό της, ώσπου όντως μια νύχτα εκείνη επιστρέφει. Ο Επστάιν, με αργή κίνηση, χαμηλές γωνίες λήψης, περίπλοκο φωτισμό, διπλοτυπίες κι άλλα οπτικά εφέ καθώς και με ρυθμικότητα στο μοντάζ αποδίδει με θαυμαστό τρόπο τη γοτθική και απόκοσμη αίσθηση του Πόε. «Δεδομένου ότι η γαλλική ιμπρεσιονιστική σχολή θεωρούσε πάντα τον κινηματογράφο σαν μια οπτική συμφωνία, θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε αυτή την ταινία του Επστάιν ως το κινηματογραφικό ισοδύναμο των έργων του Ντεμπισί», παρατήρησε ο Ανρί Λανγκλουά, ιδρυτής της Γαλλικής Ταινιοθήκης.


Ο Ζαν Επστάιν (1897-1953) θεωρείται, μαζί με τον Αμπέλ Γκανς, τον Μαρσέλ Λ’ Ερμπιέ και τη Ζερμέν Ντιλάκ, ένας από τους πρωτοπόρους σκηνοθέτες του μεσοπολεμικού κινήματος του γαλλικού ιμπρεσιονισμού και των σχετικών θεωριών του ρυθμού και της φωτογένειας της κίνησης. Αφού σκηνοθέτησε σημαντικές ιμπρεσιονιστικές ταινίες, όπως η Πιστή καρδιά (1923), στη διάρκεια της δεκαετίας του 1930 στράφηκε στο ντοκιμαντέρ. Εκτός από σκηνοθέτης υπήρξε θεωρητικός και φιλόσοφος του κινηματογράφου, γράφοντας βιβλία, όπως «Η νόηση μιας μηχανής» (1946) και «Το πνεύμα του κινηματογράφου» (1955).


Γραφεία

Κινηματογράφος

Member of

europa-cinemas-creative-europe