Ο ιστότοπος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος βρίσκεται σε διαδικασία αναβάθμισης

Φιλμογραφία

Φωτογραφίες

Έντυπα

Περιοδικά

Προγράμματα

Αφίσες

Αρχική σελίδα » Ψηφιακή Συλλογή » Προγράμματα » Παρουσίαση Προγράμματος

Προγράμματα

ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΜΙΚΡΗ ΛΕΣΧΗ (ΚΑΝΑΡΗ 1)

    Σελίδα 1 από 1174 Επόμενη Τελευταία
Ταινίες:
ΤίτλοςΣκηνοθέτηςΈτος παραγωγής
ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΙΚΤΑΤΩΡ, ΟCHAPLIN CHARLIE1940
Τόπος Κυκλοφορίας:
ΑΘΗΝΑ
Γλώσσα:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Αριθμός Σελίδων:
1
Είδος Χαρτιού:
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ
Μήκος:
29,7 ΕΚ.
Πλάτος:
21 ΕΚ.
Κατάσταση:
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ
Περιγραφή Περιεχομένου:
Το πρόγραμμα επαναξιολογεί την ταινία του Τσάπλιν, από απόσταση μισού αιώνα και περισσότερο, όταν πια ο κύκλος της δικτατορίας και του ναζισμού μοιάζει να έχει κλείσει. Ο Τσάπλιν στην ταινία αυτή δεν ξεχωρίζει μόνο για τη δεξιοτεχνία του στη μιμική και τις χειρονομίες, αλλά και την επίδραση μιας ξένης ρητορικής που προκύπτει από το διπλό ρόλο του εβραίου κουρέα και χιτλερικού δικτάτορα: "ένας αμνησιακός εβραίος κουρέας νοσηλεύεται στο νοσοκομείο 20 χρόνια, γιατί χτύπησε προσπαθώντας να σώσει έναν πιλότο του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Όταν ο κουρέας συνέρχεται, βρίσκει το γκέτο που έμενε γεμάτο στρατιώτες και κάποιον δικτάτορα Χίνκελ να εξουσιάζει. Αντιστέκεται στην κατάσταση, συλλαμβάνεται και φυλακίζεται σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Όταν δραπετεύει, τον μπερδεύουν για τον ίδιο τον δικτάτορα κι αυτός αναγκάζεται να υποδυθεί τον ρόλο αυτό". Το πρόγραμμα εντοπίζει τα μειονεκτήματα της ταινίας σε κάποια στοιχεία "υπερευαισθησίας" και την "επεισοδιακής μορφής" της. Ξεχωρίζει, όμως, τη "διαβρωτική σάτιρα" του Τσάπλιν, και εξαίρει τις αρχικές σκηνές της ταινίας με τους πτοημένους στρατιώτες στα χαρακώματα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, και την μοναδική σκηνή με τον πιλότο και το χορό του δικτάτορα Χίνκελ με το μπαλόνι που είναι ο κόσμος, σκηνή που έχει πάρει μαζί με άλλες σκηνές της ταινίας τη θέση της στην ιστορία του κινηματογράφου.
Αφιέρωμα:
Ημερομηνία - Έτος Προβολής:

Το πρόγραμμα επαναξιολογεί την ταινία του Τσάπλιν, από απόσταση μισού αιώνα και περισσότερο, όταν πια ο κύκλος της δικτατορίας και του ναζισμού μοιάζει να έχει κλείσει. Ο Τσάπλιν στην ταινία αυτή δεν ξεχωρίζει μόνο για τη δεξιοτεχνία του στη μιμική και τις χειρονομίες, αλλά και την επίδραση μιας ξένης ρητορικής που προκύπτει από το διπλό ρόλο του εβραίου κουρέα και χιτλερικού δικτάτορα: "ένας αμνησιακός εβραίος κουρέας νοσηλεύεται στο νοσοκομείο 20 χρόνια, γιατί χτύπησε προσπαθώντας να σώσει έναν πιλότο του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Όταν ο κουρέας συνέρχεται, βρίσκει το γκέτο που έμενε γεμάτο στρατιώτες και κάποιον δικτάτορα Χίνκελ να εξουσιάζει. Αντιστέκεται στην κατάσταση, συλλαμβάνεται και φυλακίζεται σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Όταν δραπετεύει, τον μπερδεύουν για τον ίδιο τον δικτάτορα κι αυτός αναγκάζεται να υποδυθεί τον ρόλο αυτό". Το πρόγραμμα εντοπίζει τα μειονεκτήματα της ταινίας σε κάποια στοιχεία "υπερευαισθησίας" και την "επεισοδιακής μορφής" της. Ξεχωρίζει, όμως, τη "διαβρωτική σάτιρα" του Τσάπλιν, και εξαίρει τις αρχικές σκηνές της ταινίας με τους πτοημένους στρατιώτες στα χαρακώματα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, και την μοναδική σκηνή με τον πιλότο και το χορό του δικτάτορα Χίνκελ με το μπαλόνι που είναι ο κόσμος, σκηνή που έχει πάρει μαζί με άλλες σκηνές της ταινίας τη θέση της στην ιστορία του κινηματογράφου.

Μεγέθυνση
Πληροφορίες πνευματικής ιδιοκτησίας
    Σελίδα 1 από 1174 Επόμενη Τελευταία
Επιστροφή