Ο ιστότοπος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος βρίσκεται σε διαδικασία αναβάθμισης

Φιλμογραφία

Φωτογραφίες

Έντυπα

Περιοδικά

Προγράμματα

Αφίσες

Αρχική σελίδα » Ψηφιακή Συλλογή » Αφίσες » Παρουσίαση Αφίσας

Αφίσες

ΑΡΠΑΓΗ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ (Η)

Τίτλος Ταινίας: ΑΡΠΑΓΗ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ
Σκηνοθέτης:
ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗΣ
Δημιουργοί Αφίσας:
ΑΛΜΑΛΙΩΤΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ (ΖΩΓΡΑΦΟΣ)
Έτος Κατασκευής Αφίσας:
1956
Εκδότης:
ΠΕΧΛΙΒΑΝΙΔΗΣ
Σκοπός Χρήσης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ
Χώρα Χρήσης Αφίσας:
ΕΛΛΑΔΑ
Γλώσσα Αφίσας:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Τρόπος Εκτύπωσης:
ΧΡΩΜΟΛΙΘΟΓΡΑΦΙΑ
Κατάσταση:
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ
Μήκος:
80 ΕΚ.
Πλάτος:
60 ΕΚ.
Πρόσωπα που απεικονίζονται:
ΚΑΖΑΚΟΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΜΑΚΡΗΣ ΟΡΕΣΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΗΛΙΑΣ, ΤΣΑΠΑΛΟΥ ΜΑΙΡΗ
Περιγραφή Περιεχομένου:
Ζωγραφική αφίσα του Στ. Αλμαλιώτη. Στο κέντρο της αφίσας, μέσα σε κυκλικό πλαίσιο, αναγράφεται ο τίτλος της ταινίας με κεφαλαία κόκκινα γράμματα: ΑΡΠΑΓΗ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ. Από κάτω εικονίζεται, σε γκρι μονοχρωμία, ένας άνδρας πάνω σε άλογο, καθώς έχει αρπάξει και κρατά στα χέρια του μια νέα γυναίκα. Γύρω από τον κύκλο απεικονίζονται τέσσερα πορτραίτα, του Ορέστη Μακρή, της Αλέκας Κατσέλη, του Κώστα Καζάκου και της Μαίρης Τσαπάλου. Άνω αριστερά της αφίσας σημειώνεται η παραγωγή: «Παν. Ζερβός Α.Ε. Κινηματογραφικών Επιχειρήσεων. Παραγωγή Σχολή Σταυράκου». Κάτω αριστερά αναγράφονται οι πρωταγωνιστές: «Ο. Μακρής, Α. Κατσέλη, Β. Διαμαντόπουλος». Κάτω δεξιά η μονογραφή του Στ. Αλμαλιώτη με το S και ένα μικρό πινέλο. Στο περιθώριο της αφίσας: «Εκτύπωσις Πεχλιβανίδη».
Αισθητική Ανάλυση:
Αφίσα του Στ. Αλμαλιώτη με χαρακτηριστικό το πορτραίτο του μεθυσμένου (Ορέστης Μακρής). Το πρόσωπο αποδίδεται με απαλές διαβαθμίσεις της ώχρας και λευκά φώτα στο μέτωπο, κάτω από τα μάτια, στη μύτη και το πιγούνι, ενώ το κενό βλέμμα στα μάτια προκαλεί μια ιδιαίτερη συγκίνηση. Το πορτραίτο της Αλέκας Κατσέλη, σε γκρίζα μονοχρωμία, έρχεται σε αντίθεση με την κίτρινη και καστανή ώχρα, με την οποία αποδίδονται οι προσωπογραφίες των δύο νέων, του Κ. Καζάκου και της Μ. Τσαπάλου, ενώ πάλι σε γκρίζα μονοχρωμία απεικονίζεται η Αρπαγή της Περσεφόνης, στο κέντρο της παράστασης. Αφίσα αντιθέσεων, και ως προς τα χρώματα και ως προς τα πρόσωπα. Αξίζει, επίσης, να παρατηρήσουμε το φίνο σχέδιο στην απεικόνιση του αλόγου, αλλά και στις δυο φιγούρες που κινούνται πάνω σε αυτό. Καταξιωμένος καλλιτέχνης, ο Σ. Αλμαλιώτης ζωγραφίζει με άνεση τα πρόσωπα και, με λίγα χρώματα, αποδίδει το συγκινησιακό στοιχείο του έργου.
Επιστροφή