• Ελληνικός Τίτλος Δυο Καλόγεροι
  • Αγγλικός Τίτλος Two Monks
  • Πρωτότυπος Τίτλος Dos Monjes
  • Έτος: 1934
  • Είδος: Μυθοπλασία
  • Χώρα: Μεξικό
  • Διάρκεια: 85’
  • Σκηνοθεσία: Juan Bustillo Oro
  • Σενάριο: Juan Bustillo Oro, Jose Manuel Cordero
  • Φωτογραφία: Augustin Jimenez, Jose Gutierrez Zamora
  • Μοντάζ: Jose Marino
  • Μουσική: Raul Lavista, Max Urban
  • Ήχος: B. J. Kroger
  • Ηθοποιοί: Víctor Urruchúa, Carlos Villatoro, Magda Haller , Beltrán de Heredia, Emma Roldán
  • Παραγωγή: Produciones PROA
  • Χρώμα: Ασπρόμαυρη
  • Ήχος: Με Ήχο
  • Φορμάτ: ProRes
  • Αποκατάσταση: Αποκατάσταση σε 4Κ, το 2017, από ένα αντίγραφο αρνητικού φιλμ, συντηρημένου στην ταινιοθήκη του Aυτόνομου Πανεπιστήμιου του Μεξικού, Filmoteca de la UNAM, κι από ένα θετικό νιτρικό φιλμ 35mm από τη συλλογή της Γαλλικής Ταινιοθήκης. Αποκαταστάθηκε στο πλαίσιο του Film Foundation World’s Cinema Project στο εργαστήριο L’Immagine Ritrovata στην Μπολόνια.
  • Προέλευση Κόπιας: Ταινιοθήκη του Αυτόνομου Πανεπιστημίου του Μεξικού

Ενότητα: Μεξικανικό “Νουάρ”

Η ταινία αφηγείται την ιστορία δύο καλόγερων που εμπλέκονται σε έναν περίπλοκο ψυχολογικό αγώνα για την αγάπη της ίδιας γυναίκας, καθώς και την τελική κατάρρευσή τους. Μια ψευδαισθησιακή, παραληρηματική ιστορία, πάθους, αγάπης και τέχνης, με εξαιρετική φωτογραφία. Ένα όραμα για μια υπέροχη εμμονή, μια συντριπτική τρέλα.
 
- Ντανιέλα Μισέλ, Κλοέ Ρόντικ (Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μορέλια - FICM)


Χουάν Μπουστίγιο Όρο
 
Η καριέρα του Χουάν Μπουστίγιο Όρο διήρκεσε 38 χρόνια -ως σκηνοθέτης, παραγωγός, σεναριογράφος, καθώς επίσης και ως συγγραφέας νουάρ αστυνομικών διηγημάτων. Στη μακρά θεατρική του εμπειρία, επηρεάστηκε από τον γερμανό σκηνοθέτη Έρβιν Πισκατόρ. Στο σύγχρονο θέατρο του, πειραματίστηκε με τον ήχο, χρησιμοποιώντας ηχεία και συνδυάζοντας κινηματογραφικές προβολές πάνω στη σκηνή. Το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο, "Δύο Καλόγεροι", γυρίστηκε με ένα πρώιμο ηχοσύστημα, σε μια εποχή που οι κινηματογράφοι στο Μεξικό μόλις άρχιζαν να εξοπλίζονται με ήχο.


Για την ταινία
 
Στις αρχές του ηχητικού κινηματογράφου στο Μεξικό, στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1930, γεννήθηκε ένα παράξενο νέο είδος που θα μπορούσε εύλογα να ονομαστεί “Μεξικανικός Γοτθικός Τρόμος”.  Πράγματι, οι “Δύο Καλόγεροι“ του  Χουάν Μπουστίγιο Όρο άνοιξαν το δρόμο για έναν νέο τύπο κινηματογράφου, ο οποίος καταπιάστηκε με την παράνοια και τους απωθημένους φόβους, με ταινίες που έσπασαν τους καθιερωμένους κανόνες. Το "Δύο Καλόγεροι" παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά και αντιπροσωπευτικά πρώτα έργα του είδους. Η επιρροή του γερμανικού εξπρεσιονισμού είναι εμφανής στην ατμοσφαιρική χρήση του ασπρόμαυρου και στη φωτογραφία του διάσημου μεξικανού φωτογράφου Ογκουστίν Χιμένες, μαζί με τον οποίο ο Όρο δημιούργησε μια παράξενη, παραμορφωμένη ατμόσφαιρα. Είχε διαδοθεί, ότι η ταινία είχε συνεπάρει τον γάλλο σουρεαλιστή και συγγραφέα, Αντρέ Μπρετόν, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Μεξικό, και πως την είχε χαρακτηρίσει “τολμηρό και ασυνήθιστο πείραμα”.
 
- Ντανιέλα Μισέλ, Κλοέ Ρόντικ (Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μορέλια – FICM), κατάλογος του Φεστιβάλ Il Cinema Ritrovato, 2017

Παρακολουθήστε την ταινία online εδώ


Γραφεία

Κινηματογράφος

Member of

europa-cinemas-creative-europe