• Ελληνικός Τίτλος Ο μπαμπούλας
  • Αγγλικός Τίτλος The boogeyman
  • Πρωτότυπος Τίτλος Kummaty
  • Έτος: 1979
  • Είδος: Μυθοπλασία
  • Χώρα: Ινδία
  • Διάρκεια: 90'
  • Σκηνοθεσία: Govindan Aravindan
  • Σενάριο: Govindan Aravindan, Kavalam Narayana Panicker
  • Φωτογραφία: Shaji N. Karun
  • Μοντάζ: A. Rameshan
  • Μουσική: M.G. Kavalam Narayana Panicker (song), M.G. Radhakrishnan, Govindan Aravindan
  • Ηθοποιοί: Ramunni, Master Ashokan, Vilasini Reema, Kothara Gopalkrishnan, Sivasankaran Divakaran, Vakkil, Mothassi, Shankar
  • Παραγωγή: K. Ravindranathan Nair for General Pictures Corporation
  • Χρώμα: Έγχρωμη
  • Ήχος: Με Ήχο
  • Γλώσσα: Μαλαγιαλάμ
  • Φορμάτ: DCP
  • Αποκατάσταση: Ψηφιοποιημένη σε 4Κ από το καλύτερα σωζόμενο υλικό, μια κόπια προερχομένη από αρνητικό φιλμ 35mm, φυλασσόμενη στο National Film Archive of India. Μια άλλη κόπια 35mm με αγγλικούς υπότιτλους χρησιμοποιήθηκε ως σημείο αναφοράς. Αποκατεστημένη το 2021 από το The Film Foundation’s World Cinema Project και τη Cineteca di Bologna, σε συνεργασία με την General Pictures Corporation και το Film Heritage Foundation, στο εργαστήριο της L’Immagine Ritrovata. Χρηματοδοτήθηκε από το Material World Foundation. Digitized in 4K using the best surviving element, a vintage 35mm print struck from the original camera negative and preserved at the National Film Archive of India. A second 35mm print with English subtitles was used as a reference. Restored in 2021 by The Film Foundation’s World Cinema Project and Cineteca di Bologna in association with General Pictures Corporation and the Film Heritage Foundation at L’Immagine Ritrovata laboratory. Funding provided by Material World Foundation.
  • Προέλευση Κόπιας: Cineteca di Bologna

Στο άκουσμα ενός παιδικού τραγουδιού, ο μπαμπούλας Κουματί εμφανίζεται υπό τον ήχο κουδουνιών, αφήνοντας πίσω του τον πύρινο ήλιο που δύει μέσα από τα σύννεφα. Ο πονηρός μάγος Κουματί είναι ένας γητευτής που επιστρέφει στο ίδιο χωριό κάθε άνοιξη, για να πάρει παιδιά και να τα μεταμορφώσει σε ζώα. Σε αυτό το ποιητικό έργο, με αναφορές στη λαογραφία της περιοχής Μαλαγιαλάμ και στον βωβό κινηματογράφο, ο Αραβιντάν συνθέτει μυθολογία και ντοκιμαντέρ με έναν ταχυδακτυλουργικό και αλχημιστικό τρόπο. Ο μαγικός του ρεαλισμός προκύπτει από τα υπέροχα πλάνα που εφιστούν την προσοχή σε λεπτομέρειες και από απολαυστικά τεχνάσματα που θυμίζουν Ζορζ Μελιές.


Ο Γκοβιντάν Αραβιντάν (1935-1991), επίσης ζωγράφος, σκιτσογράφος και μουσικός, ήταν ένα αυτοδίδακτος κινηματογραφιστής που πειραματίστηκε σε μεγάλο βαθμό με τα είδη, τα στιλ και τη γραμματική του κινηματογράφου. Τριάντα χρόνια μετά τον θάνατό του, ένα σημείωμα της σύνταξης των Times of India, τον μνημόνευε ως ένα μεγάλο εικονοκλάστη που άλλαξε την πορεία του κινηματογράφου της Μαλαγιαλάμ, σημειώνοντας όμως επίσης ότι “είναι σαν ένας από τους διάσημους χαρακτήρες του, τον Εστχαπάν, για τον οποίο όλοι μιλούν αλλά κανένας δεν βλέπει. Τα αριστουργήματά του εξαφανίζονται σαν να μην είχαν υπάρξει”. (Τσεσίλια Τσεντσιαρέλι)


Γραφεία

Κινηματογράφος

Member of

europa-cinemas-creative-europe